martes, 11 de noviembre de 2008

¿quí somos?¿qué queremos?



Unibersitaires por l’aragonés naixe con a intinzión d’estar un colectibo apolitico que arrocle estudians unibersitaires intresaus por a luenga aragonesa, ta conoixer millor a suya reyalidat y fer un treballo por ista, ta empentar-la asinas dica o puesto que se mereix.

L’aragonés ye una luenga romanica, como en son o castellano, o franzés u o galego, con una istoria risquisma, estando luenga de reis y de fueros. Manimenos, por una serie de feitos istoricos y custions politicas l’aragonés ye estau minorizau, plegando ista situazión a o estremo en os zaguers tiempos.

Güe, a penar d’o esfuerzo que muitas personas y asoziazions fan, encara se puet ascuitar d’entre bella chen cómo se piensa que l’aragonés ye muerto, que ye un dialeuto d’o castellán (castellán mal fablau), que no ye una luenga sino una “fabla”, u o que ye pior, que ye un ibento d’un determinau partiu politico u d’una determinada ideolochía.

En o prozeso ta quitar l’aragonés d’as tres pedretas y ta sacar ideyas falsas a la chen, a unibersidat y os unibersitaires, piezas alazetals en o futuro d’a soziedat y a cultura, emos de treballar, sozializando y reibindicando.

Una luenga ye uno d’os mayors biens culturals que se pueden poseyer. Somos beyendo cómo se nos diz que en pocos años muitas luengas morirán y os aragoneses somos asistindo a la muerte d’a que istoricamén ye a luenga propia.

Fé un poder y enreliga-te con nusatros ta quitar l’aragonés d’ista situazión y/u ta conoixer-lo millor!


Unibersitaires por l’aragonés nace con la intención de ser un colectivo apolítico que agrupe a estudiantes universitarios interesados por la lengua aragonesa, para conocer mejor su realidad y hacer un trabajo por esta, para empujarla así hasta el lugar que se merece.

El aragonés es una lengua románica, como son el castellano, el francés o el gallego, con una historia muy rica, siendo lengua de reyes y fueros. Sin embargo, por una serie de hechos históricos y cuestiones políticas el aragonés ha sido minorizado, llegando esta situación al extremo en los últimos tiempos.

Hoy, a pesar del esfuerzo que muchas personas y asociaciones hacen, aún se puede escuchar entre algunas personas cómo se piensa que el aragonés está muerto, que es un dialecto del castellano (castellano malhablado), que no es una lengua sino una “fabla”, o lo que es peor, que es un invento de un determinado partido político o de una determinada ideología.

En el proceso de sacar el aragonés de un final próximo y para quitar ideas falsas a la sociedad, la universidad y los universitarios, piezas fundamentales en el futuro de la sociedad y en la cultura, tenemos que entrar en acción, socializando y reivindicando.

Una lengua es uno de los mayores bienes culturales que se pueden poseer. Estamos viendo como se nos dice que en pocos años muchas lenguas desaparecerán y los aragoneses estamos asistiendo a la muerte de la que históricamente es la lengua propia.

¡Colabora y júntate con nosotros para sacar al aragonés de esta situación y/o conocerlo mejor!

No hay comentarios: